Vai al contenuto

Trichophorum alpinum

À prupositu di Wikipedia
Trichophorum alpinum
Trichophorum alpinum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Trichophorum
Nomu binuminali
Trichophorum alpinum
Carl Linnaeus, 1753

Trichophorum alpinum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Trichophorum alpinum hè una spezia di pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. Si distingui da i so piccioli smilzi è ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. I casci sò stretti è liniari, misurendu circa 1 à 3 millimitri di larghezza. I fiora sò ragruppati in picculi infiuriscenzi à forma di spiga, di culori brunicciu. I frutti sò achenii, di piccula taglia, cuntinendu un graneddu solu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Trichophorum alpinum hè una pianta endemica di i righjoni alpini d'Auropa. Omu a trova par u più in i muntagni di l'Alpi, Pirenei è Carpazi. Cresci in i pratulini umiti, i turbieri è i paduli, ind'edda hè à spessu assuciata à altri spezii di pianti adatti à i mezi umiti.

Trichophorum alpinum hè prisenti in Corsica.[1]

Trichophorum alpinum hè una pianta adatta à i cundizioni climatichi rigurosi di i righjoni alpini. Fiurisci di regula da ghjugnu à aostu, pruducendu i fiora discreti chì sò inamacati da u ventu. A pianta si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di rizomi suttarranii chì dani nascita à nuveddi cacciaturi. 'Ssa strategia di ripruduzioni li parmetti di culunizà efficaciamenti i mezi umiti è di furmà culonii densi.

Trichophorum alpinum hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Schoenus alpinus. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in 1753 in a so opara Species Plantarum. Apparteni à a famiglia di i Cyperaceae, chì ragruppa numarosi spezii di pianti arbacei prisenti in i mezi umiti.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Trichophorum alpinum hè una spezia abbastanza schersa è vulnerevuli par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. I pratulini umiti è i turbieri sò à spessu assiccati o cunvertuti in terri agriculi, ciò chì caghjuneghja a sparizioni di numarosi pupulazioni di 'ssa pianta. Certi misuri di cunsirvazioni sò stati missi in piazza pà pruteghja 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica. Eppuri, sforzi supplemintarii sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di Trichophorum alpinum.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]